23 november 2007

Het begon heel slim

Er stond een Heul Lange rij voor de damestoiletten en geen rij voor de herentoiletten. Wij waren in het theater, hadden zojuist de eerste helft van de geweldige voorstelling van Femmage gezien en wilden in de pauze graag nog een wijntje met een chocolaatje snoepen. Kortom; wij hadden haast. Na wat zullenwewélofzullenwenietblikken over en weer doken we zonder overleg de herenruimte in om ons aan te sluiten bij de andere twee vrouwen die daar ook al toe besloten hadden.

Er waren geen mannen en zo met z’n vier vrouwen voelde dat best stoer. Feministisch en onafhankelijk en zelfstandig enzo, met gevoel voor timemanagement en productief doelgericht handelen en meer van dat soort zeer handige eigenschappen waar mannen doorgaans voor door de knietjes gaan.

Het ging dan ook voortvarend, tot het moment waarop de 2 vrouwen voor ons alweer richting de bar waren. Ik speelde bodyguard voor mijn vriendinnetje die zich achter De Deur Die Niet Op Slot Kon bevond en juist op dat moment stormde de ene man na de andere binnen richting pisbak. Eén, twee, drie, vier, vijf mannen…? Ik durfde niet goed om me heen te kijken, dus het zouden er ook best 8 geweest kunnen zijn. Maar laten we eerlijk wezen, drie meer of minder doet er in zo’n situatie dan ook niet toe. Het voelde als een invasie en feit is dat zij absoluut in de meerderheid waren.

En dus stond ik daar ineens heel blond en meisjesachtig en onzeker te zijn. Want waar kijk je dan naar he? Pffff… Het liefst wilde ik even naar mijn vriendinnetje piepen dat ik me toch niet meer zo heel erg op mijn gemakje voelde, maar tja. Dat doe je dan niet. Althans, ik niet.

Gelukkig is mijn vriendinnetje een snelle plasster en wisselden we snel van plek. Ik moest toen wel even grinniken om het idee dat zij daar nu wat wiebelig naar de muur stond te staren en vroeg me af of zij ook zou proberen om via de spiegel toch nog iéts van mannelijk schoon -alhoewel, schoon?- mee te krijgen. Giebelend en meisjesachtig verlieten we de ruimte van de mannen.


Tijdens het ophalen van de jassen hoorden mijn vriendinnetje een man heel verbaasd iets tegen zijn vrouw mompelen over meisjes in de herentoiletten... Ach kerel, denk ik dan, wake up! Je hebt net anderhalf uur zitten kijken naar 4 zingende vrouwen met rondjesdraaiende vibrators, broeken die naar beneden werden getrokken en ander vreemd vrouwelijk gedrag. Dan moeten 2 blonde meisjes in jouw personal space toch ook kunnen?

Oei. Momentje hoor, want nu doe ik het voorkomen als een één of andere vunzige seksshow. Wees gerust (of teleurgesteld, maar dat zegt meer iets over jou dan over mij): Dat was het niet. Ik bevind mijzelve nog maar net in de fase dat ik héél voorzichting om me heen begin te kijken naar het andere geslacht en niet meer toegeef aan het stemmetje 'Jongens zijn stom!'. Anyway, Femmage bracht juist een heel mooie en grappige cabarella-voorstelling met sublieme zang en mooie grappen. En met vibrators, ja. Voor het smeuïge bijsmaakje.

1 opmerking:

Anoniem zei

haha sukkeltje...
heb er ook nog wel om moeten lachen hoor, het wc incident...daar sta je dan :-)
Maar voor de volgende x, je mag gerust in zo'n situatie even binnen komen hoor...zit vaker op een wc met meerdere om me heen dus dat kan ik aan haha...alleen kweenie waar de heren op het toilet vreemder van op zouden kijken; 1 meid staat te wachten op de ander of 2 meiden uit 1 wc hokje in de herentoilet :p