16 december 2007

Kortjes

1. Hij komt eraan en ik wil er wat mee: De traditionele kerstviering op school. Elk jaar weer één van mijn decemberhoogtepunten. Er is een podium en er is de vraag over wie er iets doet. Ik heet Sana en ik hou daarvan - van iets doen op een podium. Het moet gaan over verschillen en dat die er moeten mogen kunnen zijn. Ik heb één afwachtend klasgenootje en mijzelve tot mijn beschikking. Laatstgenoemde zal met iets moeten komen, anders gebeurt er niets. Wie heeft er iets ter inspiratie?

2. Als je wortelen uit de vriezer haalt om te ontdooien, leg ze dan vooral uuuuurenlang op de kachel 'omdat dat zo lekker snel gaat'. Daar worden ze mooi blauw van. En zacht en zompig. Zo weet je in ieder geval zeker dat je vanavond gewoon aanmaaksoep met een tosti eet.

3. Vanavond staat er nog een theatervoorstelling op het programma: De vertellingen door theatergroep RUIS. Ik heb net al even van de muziek gesnoept en ik denk dat het een heerlijk avondje wordt. Mijn inspiratieopschrijfboekje gaat in ieder geval mee!

Geen opmerkingen: