16 augustus 2008

Sana vindt het gewoon heul triest

Ik kijk televisie. Ik zap. Er staat een chinees meisje op haar kop handen. Haar lichaam is tot in de puntjes gestrekt. Een vormspanning waar ik jaloers op zou zijn.

Haar trainster staat ernaast. Schreeuwt. Het meiske moet stoppen met huilen, en áls ze dan zo nodig moet huilen, dat ze het dan in ieder geval zachtjes moet doen. Tot die tijd moet ze maar blijven staan. Vervolgens mag ze voor straf aan het wandrek gaan hangen en dertig keer haar benen tot aan haar neus optrekken. De bitch telt. Nummer 21 telt niet, want ze raakte net niet haar neus aan. En niet janken!! Baby!!

Het kind is geen kind meer. Al heel lang geleden is het speelse, onbezorgde kind een veel te vroege dood gestorven. Als ze überhaupt ooit kind heeft mogen zijn.



Vannacht om kwart over vijf nestelde ik mij in m’n slaapzakje voor de televisie om het damesturnen te kijken. Een paar weken eerder keek ik al filmpjes als hierboven, waardoor er toch een bittere bijsmaak bleef hangen. Ik weet wel dat dit zo ongeveer het allerzwartste is en dat er een groot grijs gebied is waarin het allemaal een stuk beter vertoeven is, maar toch. Het is en blijft een aanslag op je hele zijn.

Vroeger droomde ik van een carriere als topsporter. Nu ben ik blij dat ik gewoon gewoon ben en nooit verder ben gekomen dan wat regionaal geploeter. Over twee weekjes start ik weer met het geven van gymlessen aan kids van 6 t/m 12 jaar. Reken maar dat ik heel veel spelletjes met ze ga doen en niet de hele tijd tenen strekken! en aanspannen! zal roepen. Want oei, stiekem zit dat wel een beetje in me, dat perfectionisme.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oeh, jeutje.. met dat rekken en dat vreselijk drukken van die trainer en dat het ene meisje even op de rug gaat staan bij de ander om verder te kunnen strekken..
Jeetje echt zó naar.. Brr, maar niet meer gekeken. Bah!

Anoniem zei

Heel herkenbaar. Het chinese team dat goud wint en terwijl je weet dat zij dezelfde training hebben moeten ondergaan als laatst uitgezonden werd. Onbegrijpelijk, ook dat het uberhaupt mág. Ik start ook over 2 weken weer met lesgeven en ook ik ben een perfectionist, maar het moet wel leuk blijven.

Anoniem zei

dit filmpje (ik las het logje gister al) ga ik dus echt zó Niet kijken.

ik heb sowieso iets tegen topsport. das heel nie goe voor 'n mens!