5 november 2008

Sana smelt

Een kwartier voor het einde van mijn laatste les gaat de gymzaaldeur open. Mandy (6 jr.), een blond engeltje met grote blauwe ogen, komt met een betraand gezichtje aan de grote hand van papa de zaal ingeschuifeld. Ik had haar al gemist het eerste uur en vertel dat aan de papa.

Ja, zei de papa, we waren de tijd helemaal vergeten. Ze was zo lekker aan het spelen.. nu komen de gymwedstrijden er natuurlijk aan en dus kwamen we toch nog even vragen of ze iets gemist heeft en om dit te vertellen.
Ik begreep de wens van de papa, zijn kleine meisje moest gerustgesteld worden en ik -haar gymjuf- was de enige die op dat op dit moment kon. En dus zakte ik door mijn knieën, pakte de hand van het meisje en vertelde haar wat we geoefend hadden voor de wedstrijden - en dat ze juist dié dingen toevallig allang Heel Goed kan, want dat ik die keer daarvoor al gezien.

Ze ging van opluchting bijna weer huilen, en dus vroeg ik haar, om haar gedachten een andere kant op te sturen, wat er dan zo ontzettend leuk was net, dat ze de gym helemaal vergeten was.
Nou, ik was een elfje en toen ging ik een boot bouwen... dus ik ging in de boot, maar toen zag ik ineens mn gympakje hangen en vroeg ik hoe laat ik naar de gym moest en toen was de gym al afgelopen..
Mijn hart smolt. Niet alleen om het blonde meiske wat in een elvenpakje op mijn netvlies verscheen, maar ook om de papa. Omdat hij niet iets brulde als 'stel je niet aan' of 'volgende week zien we wel weer', maar omdat hij de behoefte van zijn kleine meisje zag, voelde en volgde. Omdat hij de moeite nam om haar hand in zijn hand te nemen en haar hierin te begeleiden.

Ik vind dat zo ontzettend knap en mooi.
Zo mooi.

5 opmerkingen:

www.martinemussies.nl zei

Heel mooi stukje! :) Ja, zulke mensen kleuren je dag... en allemaal samen maken zij de wereld weer een stukje mooier. Liefs van Martine

--
www.martinemussies.nl

Anoniem zei

zo horen papa's ook te zijn.

Anoniem zei

zo horen papa's ook te zijn.

Anoniem zei

zo horen reacties niet te gaan? ; )

Anoniem zei

dat klinkt als een bijzondere papa....
en een bijzondere juf, die kids goed aanvoelt!!!