29 december 2007

Sana in 2007

Na Inge en Karin kon ik het niet laten om me ook maar eens te verdiepen in mijn piramide van Maslow:

Was het lekkerste dat ik at zelfgemaakte tomatenkaasmuffins.
En waarschijnlijk vergeet ik nu zo'n 6000 andere gerechten waarbij ik ook zoiets jubelde als 'Ohhhh, dit is echt het aller-, allerlekkerste wat/dat(?) ik ooit at!'

Bewoog ik meer figuurlijk dan letterlijk. In mijn hoofd, dus.
In 2008 graag andersom. Mét mayo. En pindasaus.

Knuffelde ik voor 't eerst heel bewust met zo één van het andere geslacht en ontdekte dat dat eigenlijk best fijn was.

Kreeg ik (meer) waardering voor mn beide Zusjes, omdat ze zoveel meer op eigen benen staan. Voor mn Roomie, omdat ik nu eenmaal geen kippenei ben. Voor vriendinnetje F., omdat het leven soms stom is en soms leuk en ik dankbaar en blij ben dat we alle momenten kunnen delen. Meestal ;-) .

Gaf ik zwemles aan kleine Thom., waarbij we meer van elkaar leerden dan van dat hele zwemgebeuren, maar dat gaf gelukkig niet. Autisme is nu eenmaal ingewikkeld.

Luisterde ik veel naar de liedjes van Man & Moes vanwege de eenvoud en de poëtische teksten. Opkikkermuziek van 2007 werd verzorgd Room Elven, lovely jazzy sound.

Leerde ik dat nare gevoelens heus niet weggaan als je heel hard de andere kant op rent en dat gewoon een potje janken dan eigenlijk veel fijner en zinvoller is. En makkelijker. Dat scheelt ook weer in dat hoofd waarin het toch al zoveel beweegt. Mooi toch, hoe alles met elkaar in verbinding staat?

Ontplooide ik mijzelf en mijn eigen willetje. Althans, die was er wel, maar ergens ver weggestopt in mijn kleine linkerteen. Ik deed meer dan ooit wat ik wilde... máár; nog niet alles is afgevinkt. Er moet ook nog het één en ander. Omdat ik dat wil.

Geloofde ik zomaar bovenop de berg in Spanje in mijzelf en in dat ik helemaal niet zo slecht en beroerd in elkaar zit als dat ik al 23 jaar dacht. En ik moet zeggen dat dat wel het aller-, allerbelangrijkste is geweest in 2007.

Prima uitgangspunt voor 2008!

6 opmerkingen:

karin r. zei

wat mooi!

Anoniem zei

Mooi zo, fijn om te lezen! Gewoon lekker zo doorgaan in 2008 dus :)

Anoniem zei

mooi idd ! vooral dat leren van elkaar en geloven in jezelf.'

hihi en bewegen met mayo en pindasaus, dat moet ik deze vakantie ook ècht nog gaan doen !!!

Anoniem zei

Wat een mooi stukje!

Anoniem zei

Hm. Ik wil dat ook wel doen eigenlijk (A) haha.

Fien Funkel zei

Wauw!!


En verder weet ik niet wat ik moet zeggen. Gewoon Wauw!