7 april 2008

Sana hervindt haar evenwicht

Karin schreef iets over een weegschaal en over hoe altijd alles in beweging is. Over hoe alles wat met menszijn te maken heeft, streeft naar een evenwicht, een gelijkenis... oftewel; naar verbinding. Verbinding met jezelf en via die verbinding op zoek naar verbinding met de Ander. Enzo.

Door te reageren op haar website sprong ik even heel impulsief buiten mijn vastgeroeste hokjes vol ongeschreven irreëele veiligheidsregels. Ik durfde. Eventjes. En maakte vervolgens een prachtige uitglijder door mijn gedachten te geloven. Ze reageert niet. Ze vindt het vast stom en slecht. En terecht.

Dan ineens toch een berichtje. Na zes keer knipperen lees ik pas echt wat er staat: '... want eigenlijk verdient het wel een postje op je eigen stekkie.'

Huh? Oh.... Ja maar.. huh?!?!?!? Oh...
Dus.....

Soms heb ik -en wie niet?- een beetje hulp nodig om weer overeind te krabbelen van mijn gladde ijs ;-) .





menszijn is verbinding
wij bestaan
in en door de ander
door de waarde
die we gezamenlijk
hebben vastgelegd

en als je durft
-en jij durft-
eventjes
buiten de hokjes
glad ijs
meestal zwieren
soms een uitglijder

toch (meestal)
rap overeind en door
op zoek naar nieuw evenwicht
op dat oh zo gladde ijs

4 opmerkingen:

Anoniem zei

ik had 'm al gelezen bij karin. mooi. durf is een ding.

karin r. zei

:-)

weet je wat nou
zo mooi hiervan is?
dat het dus écht
'verbindt.'

zelfs via deze
internet snelweg.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.