4 juni 2008

Sana voelt zich thuis

Het is een lachertje, dit huis. Het doet me denken aan mijn allereerste tweede derde studentenkamertje. Ook daar hadden we zwart wit geblokt zeil in de keuken, ook daar was alles in alle kleuren geverfd en hing het vol oerlelijkeposters (die op die plekken dan wel weer kloppen, ofzo).

Als ik de trap af dender om ff snel wat in de keuken te pakken, dan bots ik gegarandeerd minstens 1x tegen muur of deurpost. Niet omdat ik halfdronken ben of al dagen niets gegeten heb en op het punt van flauwvallen sta, maar gewoon omdat dit huis scheef is en de vloer zorgt voor een perfect dronkemansloopje.

De gootsteen maakt muziek. Bubbel. Bubbelieblub. Blubblub. Nét niet ritmisch, dus echt lekker in slaap vallen is er niet bij. De TL-buis boven het wasbakje moet je slaan - dan doet ie het beter. Door het rode douchegordijn lijkt mijn lichaam bijna doorzichtig, de blauwe aderen knallen bijna mn huid uit en het huisgenootje laat altijd een vieze ******-bende achter in de keuken.

De wasmachine veroorzaakte laatst een overstroming, de televisie piept zo hard als dat 'ie piepen kan en de deur moet je met schouder en heup zo hard mogelijk dichtknallen.

En toch, hè...
Toch ben ik blij dat ik hier 2 nachtjes in de week mag eten, douchen, internetten en -niet onbelangrijk- slaaaaapen. Het scheelt me zo'n 3 uur treinreizen op een dag én ik zie mn Zusje wat vaker dan 4x per jaar. Ook leuk.

(En soms minder leuk.
Maar wat geeft het.
We blijven toch wel zusjes.
Da's lekker veilig knokken.)

Dus.
Een kusje
voor mijn Zusje.

Dankjewel.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

lief.
en fijn.
en het gevoel van thuis is zo fijn ook.

Anoniem zei

wauw, mooi stukje!

Anoniem zei

Mooi stukje.

Ik vind het sowieso geweldig dat jij altijd wat te schrijven hebt (leer mij dat eens..), maar dat even terzijde ;)

Anoniem zei

En dan heb je nog geluk dat je dit stukje kon schrijven, want de helft van de tijd doet internet het niet en áls 'ie 't doet langzaam.... haha.
Maarre: heel graag gedaan!
Ik lach dubbel achter mn lappie om deze blog :D echt zó goed dit huis beschreven :P

p.s. niet teveel overdrijven he, de tl-balk is pas van de laatste maand en de tv piept ook altijd maar 1 minuut.. ;)

Anoniem zei

O ja en dan vergeet ik bijna nog het douchegordijn... die heb ik wel zelf gekocht hoor (omdat de rest van de douche ook rood was, tja was ook niet mijn favo-kleur...)

Anoniem zei

Het houdt een mens wel alert. Benieuwd wat er gebeurt als je daar wat langer hebt gelogeerd. Of je daarna nog kan omgaan met dingen die precies doen wat de bedoeling is.