17 juli 2008

Oh meisje

Esther Groenenberg (ja, I know, doet het niet - gaat het wel doen - ooit, dus voor dan - alvast) gaf ooit les aan een vocalgroup waar ik me dolenthousiast voor inschreef. Achteraf bleek de rest van de deelnemers gemiddeld twee maal zo oud en was ik daar niet helemaal op m'n plekkie, maar de jazzy sound van Esther ben ik nog niet vergeten.

Ze schreef een liedje en vroeg om het te delen met alle meisjes en vrouwen die ik ken. Dus. Bij deze.

K L I K !!!

Omhels je dikke kuiten
Omhels de sinaasappelhuid
Omhels je pukkels en gele tanden
Je bent je eigen therapeut

Oh meisje vergeet niet te leven
Meisje vergeet niet te genieten
Je bent jong en je bent mooi
al zou je dunner willen zijn
dus vergeet niet te leven
Want het leven is fijn

1 opmerking:

Anoniem zei

De video kan ik niet bekijken. Maar het is een goede tekst. Teveel vrouwen zijn te veel gepreoccupeerd met de meningen van mannen over hen, En die meningen draaien nu eenmaal voornamelijk om het uiterlijk van meisjes en vrouwen. Zelf zijn vrouwen zichzelf en elkaar ook door een kritische loep gaan bekijken. Ook vrouwen zijn zichzelf in de eerste plaats als - en sorry dat ik bot tot de kern kom - fokvlees gaan beschouwen.

Het wordt tijd dat vrouwen ophouden steeds met hun gedachten bij hun "etalage" te zijn, het eigen uiterlijk voorkomen. En meer bij de eigen directe beleving. Wat dat betreft kunnen we dat zorgeloze goed van kinderen afkijken! Of van Sana en zus op de strandfoto boven :)