30 maart 2008

[Wijvenweek] Inhaaldag - hoezee!

Het gaat hier mis. Echt ontzettend gruwelijk mis. Echt zo mis dat het bijna niet meer goed kan komen. En okay, ik overdrijf zoals het een heus wijf betaamt, maar ondanks dat is het allemaal nog best heel erg allemaal.

Gelukkig heb ik 5 uur en 20 minuten om het goed te maken. Alleen moet ik binnen die 5 uur en 20 minuten ook nog een fotoshoot doen, mijn salade met brood en cola-light (gosh, dat klinkt als een heus wijvenmenu) naar binnen werken, mijn vriendinnetje cq figurant cq fotograaf cq van thee en de nieuwste roddels voorzien, en het liefst ook nog een paar uur slapen. Heb ik effe mazzel dat ik meestal optimaal presteer op het randje van de dood deadline.

Wat er dan zo mis gaat?
Nou, ik heb de wijvenweek op één dag gemist. Gelukkig is het thema van vandaag op mijn wijvenlijf geschreven: inhaaldag. Zo’n dag waarop je alles waar het nog over moet gaan of alles wat je tot dan toe hebt uitgesteld eens even lekker kunt inhalen. Klinkt lekker, maar de harde werkelijkheid is naar.

Er moet namelijk worden gewassen, gestreken en worden opgeruimd. De zangles voor morgen moet gerepeteerd worden en dus moet er gitaar en piano worden gespeeld, dit alles moet in 6 varianten worden opgenomen en door de veel te strakke censuur heen geraken en bovenal moet ik nog 3 verschillende 2e stemmen kunnen bedenken én uitvoeren. Er moeten nog foto’s worden gemaakt voor project E., er moeten therapiesessies voor mijn lieftallige cliënten worden uitgeschreven en dat tentamen psychofarmaca moet eigenlijk ook nog geleerd worden.

Kortom, ik ben een heusch wijf en heb het veel te druk, omdat ik alles tot op het laatste moment uitstel. En hoewel ik heel graag übervrouwelijk de schuld zou geven aan man en/of kind, zit dat er voorlopig nog even niet in. Ook dat stel ik uit. Soms met liefde, soms vol onvervuld verlangen. Leve mijn mantra. Komtwelgoedkomtwelgoedkomtwelgoed.....

Maar goed. Terug naar vandaag.
De meeste klusjes-to-do heb ik niet gehaald.
Gelukkig heb ik morgen de hele dag vrij.
Kan ik lekker inhalen shoppen.

Geen opmerkingen: