28 mei 2009

Sana scoort een baan

.. en toen zei ik dus dat ik een plant ben..
.. en dat ik soms op een sneaky manier de boel weet aan te sturen..
... dat ik hou van theorie, van diepgang en van ontwikkeling..
.. dat ik wel hou van een beetje provoceren..
... dat ik niet achterover ga leunen..
.. dat ik soms kan doordraven en mezelf dan moet terugfluiten..
... dat ik uiteindelijk(!) heus wel om hulp vraag..


En toen had ik ineens een baan.
Ik vind het nog steeds Grote Gekkigheid.
Maar het is wel echt zo. Denk ik.

(Maar sinds die tegenslag van dat tijdeljke niets voorstellende maar toch zo leuke bijbaantje ga ik er vanuit dat zoiets weer en weer en weer zal gebeuren. Dat 'ie dan volgende week alsnog zegt: Ja sorry meisje, we hebben toch een Veel Betere Kandidaat gevonden. Da's zo'n vies autistisch paranoia trekje van me.. Als het één keer misgaat... Ik lijk Thom wel. Hij was laatst gevallen in de speeltuin en riep hard huilend: "Ik wil noooooit meer naar deze speeltuin." Don't blame de speeltuin, denk ik dan, maar ach. Kan 'ie ook niets aan doen. Daarna kreeg ik ook nog de schuld: "Ik wil dat JIJ pijn hebt!!! Als ik val, dan moet JIJ pijn hebben, want jij keek niet en toen viel ik." Anyway. Blame dan toch maar de speeltuin. Maar goed. Terug naar mn job. Focus, Sana, FOCUS!!)


Ik kwam Het Gesprek uit met het idee dat zij nu heel veel meer van mij te weten waren gekomen en dat ik -in hun ogren- ook best wel heul erg de goede antwoorden had gegeven, maar ook met het idee dat ze gek zouden zijn een grote vergissing zouden begaan als ze mij daadwerkelijk als soosieootherapeut aan het werk zouden laten gaan met hun psychotische klanten.

Want: Pff. Who am I?
En: Wat kan ik nou eigenlijk?

Gelukkig had ik hem verteld dat ik een Plant was en toen zei hij 'oh, een Plant, nou, daar hebben we flink tekort aan, dus dat is wel Heel Erg Mooi.' Terwijl ik dacht 'oké Sana, lekker dan, wat is dat nou voor antwoord op de vraag 'wat voor type ben je?''. Maar hij kende de Belbintest op z'n duimpje en wist me nog veel meer te vertellen over hoe ik dan vermoedelijk in elkaar zou steken.

En toen ging ie los: "Dan moeten we volgende week maar een kennismaking met de rest van het team plannen, plus het arbeidsvoorwaardengesprek". Tja. En toen 'ie aan het eind voorstelde om me even snel rond te leiden, tja. En hij sloot met af met 'je wordt binnen 2 uur gebeld over hoe & wat', waardoor ik helemaal zoiets had van. Zijn jullie wanhopig ofzo? Tja.

In de laatste vijf minuten van die twee Hele Lange Uren werd ik gebeld. Men was nog steeds Zeer Positief en dus zouden ze de kennismaking en het arbeidsvoorwaardengesprek gaan plannen. Tenminste, als ik er hetzelfde over dacht?


Dus.
Ik heb een baan.
Mwhoehahahahahahahahahahahaha.

Ze zijn gek!

1 opmerking:

harrie in de warrie zei

tja....ze zeggen wel eens je wordt besmet door waar je mee omgaat., dus als ze psychotische klanten hebben, dan zullen ze inderdaad wel gek zijn.
Maar ja...who cares, je hebt voorlasnog een baan!!!